Suplemen Ibu Mengandung

By Huwaida - Mac 15, 2018

Set kehamilan Shaklee adalah suplemen yang selamat untuk ibu mengandung. Ibu mengandung yang mana perlukan suplemen untuk terus kekal bertenaga, memang digalakkan untuk ambil set kehamilan Shaklee. Selain itu, set ini juga sesuai untuk ibu yang tidak mahu berat badan meningkat dengan mendadak.

Set kehamilan ini terbahagi dua iaitu untuk ibu yang mengandung pada trimester pertama dan untuk ibu yang mengandung pada trimester kedua dan ketiga. Sebab pada trimester kedua dan seterusnya ibu memerlukan suplemen untuk menyokong perkembangan otak bayi.


Saya cerita sedikit la khasiat setiap vitamin ni untuk ibu mengandung:

1) B-Complex

Membekalkan 8 jenis Vitamin B termasuk asid folik untuk mengelakkan kecacatan Tiub Neural bayi. Vitamin B pula dapat membantu mengawal tekanan, mengelakkan pigmentasi pada kulit, membantu kelembapan kulit, membantu pembebasan tenaga dari makanan dan juga penting untuk pembentukan darah dan hormon.

2) Vita-C Plus

Vitamin C akan menguatkan sistem imun badan serta melindungi sel-sel tisu dalam badan dari penyakit. Memang antara vitamin yang penting untuk dapat kulit yang cantik. Ia juga penting untuk kesihatan gusi, gigi dan tulang. Selain itu, vitamin C membantu penyerapan iron. Jadi, vitamin C ni memang penting untuk ibu mengandung.

3) Vita-Lea

Diformulasikan dengan zat besi, serta mengandungi 28 vitamin dan minerals lengkap untuk kesihatan menyeluruh dan tumbesaran bayi. Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Ibu  yang mengandung dan menyusu memang memerlukan zat besi yang mencukupi. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, dan lemah daya ingatan.

4) Ostematrix

Ostematrix membekalkan kalsium untuk membina tulang dan sel bayi. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium yang mencukupi dalam diet harian, maka kalsium akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu. 

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini, maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, kekejangan otot, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Ostematrix juga dapat mengelakkan sembelit. Jadi, ia memudahkan ibu mengandung membuang. Ia juga dapat menstabilkan denyutan jantung. 

5) Energizing Soy Protein

ESP disediakan dari soya (non-GMO) yang membekalkan 9 asid amino penting untuk pembinaan dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim tubuh. Selain itu, ESP juga membantu penyerapan zat dan nutrien dari makanan, mengurangkan risiko janin menjadi cacat dan membantu penghasilan susu badan. 

Protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga. Jadi, ESP memang memberi tenaga tambahan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu, ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Sebab itu, kulit juga dapat menjadi lebih licin, gebu dan anjal dengan pengambilan ESP.

6) Omega Guard

DHA dan EPA adalah untuk perkembangan otak dan mata bayi. Juga untuk Jantung ibu. DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. 

DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain. Janin atau bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA melalui plasenta atau susu ibu. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA. 

Pakar mencadangkan supplement Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan janin dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri. Omega Guard ni dapat membantu mengawal berat badan ibu semasa mengandung dengan memecahkan lemak. Jadi, best sangat bila berat badan kita terkawal.

Vitamin dalam set kehamilan ni memang sangat membantu ibu mengandung dengan manfaat yang banyak. Jadi, anda boleh terus hubungi saya di talian di bawah untuk membuat sebarang tempahan. Saya sedia membantu anda.

Huwaida (ID 1185048)

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan