Hilangkan Parut Campak Dengan Mudah dan Berkesan

By Huwaida - Februari 27, 2018


Mak saya mewakili orang tua kita yang terdahulu selalu berpesan, kalau anak naik campak kita jangan ambil ubat untuk hentikan pengeluaran 'biji-biji' campak tu. Sebab kalau 'biji-biji' campak tu tak keluar sehabisnya, berkemungkinan besar, demam campak akan berlaku lagi. Dan ini sangat disokong oleh Doktor Pakar Kanak-kanak yang selalu mak saya lawati, Dr Adnan.

Jadi, bagi orang terdahulu, mereka lebih suka untuk mandikan anak yang terkena campak dengan mandian herba yang akan mengeluarkan panas dari badan dan menjaga anak dengan pantangan lain. Contohnya berpantang makan dan berpantang dari terkena air hujan. Entry ini saya akan cuba kongsikan bagaimana Saudari Fairus Emilia menghilangkan bekas parut campak anaknya.
Sebut je pasal chicken pox, semua orang takut. Nightmare. Sebab risau parut chicken pox tu kekal sampai ke tua. Wanita terutamanya, memang tak senang duduk la. Pikir sampai nangis sebab takut dan risau muka berparut. 
Macam tu jugaklah kerisauan Kak Lia pada chicken pox ni. Al-kisahnya, anak kedua Kak Lia naik biji air kat perut. Kak Lia memang tak jangka pun tu chicken pox. Tangan ni pun duk gatal pecahkan biji air tersebut. Sehari okay lagi, tapi naik hari kedua ketiga, Kak Lia tengok makin naik biji air kat badan Husna. 
Waktu tu yang pecah ada satu jelah. Orang cakap jangan usik biji air tu, nanti makin banyak naik biji air. Sebab sebelum ni tak pernah ada pengalaman, Kak Lia memang pecahkan biji air tu tanpa sengaja ok! 
Memang benar pun. Hehe. Lepas hari kedua ketiga tu, penuh dah satu badan Husna naik biji air chicken pox hingga sampai atas kepala. Memang agak mengerikan. Ni pengalaman pertama Kak Lia handle chicken pox ni. Kak Lia sendiri pun belum pernah kena. Lagi haru anak yang 2 orang lagi pun belum kena. Hati mak ni memang tak keruan lah kan sebab benda ni berjangkit. Tapi tak pelah, biar kene sekarang. Dah tua baru nak kene makin teruk lagi. 
Orang kata, kalau kene chicken pox, boleh jadi demam. Tapi Alhamdulillah Husna tak demam. Tapi Kak Lia masih bawa dia ke klinik untuk rawatan lanjut. Dalam masa yang sama, Kak Lia terus je sapu Herbal Blend. Anak sepupu Kak Lia pernah kene chicken pox, mak dia sapu Herbal Blend je. Mak dia memang suka sebab katanya badan anak dia tak ada parut pun lepas sapu dengan Herbal Blend Shaklee. 
Doktor hanya bekalkan antibiotik, ubat demam dan Calamine lotion. Kak Lia sapu jugak Calamine tapi tak sekerap Herbal Blend sebab sapu lotion Calamine, kulit jadi lebih kering, pastu Husna akan garu garu..Memang sepanjang kene chicken pox tu, Herbal Blend adalah teman setia Kak Lia. Lepas mandi je memang sapu Herbal Blend terus. Husna pun kurang garu-garu sikit. Syukur sangat. 
Sepanjang kene chicken pox tu jugak, Kak Lia mandikan Husna dengan Basic H. (fungsi pada botol tak dinyatakan untuk dibuat sebagai mandian) tapi Kak Lia yakin sebab Basic H purely natural dan tiada bahan kimia. Bila naik chicken pox ni, tak boleh sabun badan dengan sabun biasa. Kulit boleh jadi kering, anak pun tak selesa. Memang Kak Lia avoid sabun masa naik chicken pox hari tu. 
Alhamdulillah, seminggu je, chicken pox Husna dah kering dan amazingly syukur seribu rahmat, tak ada bekas parut yang merisaukan especially pada pada muka dan juga badan. Cuma satu je Kak Lia tak boleh kawal si Husna ni, bila chicken pox dah kering, pastu jadi kudis, dia suka kutil kutil kudis chicken pox yang dah kering. Tapi overall, muka dan badan Husna bebas dari parut yang mengerikan. Syukur Alhamdulillah. 
Bagi ibu-ibu yang anak anak mereka ada masalah kulit, Kak Lia sarankan Herbal Blend dan Basic H ni. In Shaa Allah SELAMAT, SEMULAJADI & BERKESAN.
Bagi yang mempunyai masalah yang sama, anda boleh terus hubungi saya untuk konsultasi tentang set Shaklee yang sesuai dengan anda.

Huwaida (ID 1185048)

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan