Cara Mudah Menghilangkan Kotoran Degil Pada Pakaian

By Huwaida - Januari 08, 2018

Kotoran degil pada pakaian yang agak susah ditanggal adalah pada bahagian leher baju, lengan baju dan hujung seluar. Jadi, tak sah rasanya kita tak nak sental kotoran tu. Kalau tak sempat nak sental, mesti geram selepas tu dan mulalah berdendam. Kalau boleh nak juga curi masa nanti untuk sental kotoran tu.

Untuk entry kali ni, kita baca kisah seorang suri rumah yang ambik langkah mudah untuk jadikan proses membasuh baju menjadi lebih mudah. Nampak tak ada berapa perkataan 'mudah' kat situ. Bukan apa, bagi suri rumah tak kisah sama ada yang bekerjaya tetap, sambilan atau suri rumah sepenuh masa, kita ada banyak jabatan yang perlu diuruskan.

Jabatan hal ehwal dapur, hal ehwal anak-anak, hal ehwal suami, hal ehwal kewangan, hal ehwal kebun dan sebagainya. Jadi, kalau ada tugas yang boleh dimudahkan, banyak masa yang boleh dijimatkan dan boleh digunakan untuk urus jabatan-jabatan lain pula. Nampak kan betapa pentingnya cara mudah menghilangkan kotoran degil.



Assalamualaikum. Nama saya Nadiah. Ibu kepada 3 orang anak lelaki. Saya nak kongsikan testimoni saya tentang satu produk Shaklee kegemaran saya seisi keluarga iaitu Basic H. 
Alhamdulillah, sejak kenal dengan Basic H ni memang hidup jadi semakin mudah. Tapi betul. Hari-hari anak balik sekolah, jenuh umi nak kena sental semua baju diorang. Terutama dibahagian leher, lengan baju dan hujung seluar baju melayu. Dengan masam peluhnya, dengan daki, kesan minyak keropok lekor, sos.. macam-macam la kan budak2 ni. Kasut putih pun dah tukar kelabu, coklat.. hitam pun ada. 
Kalau dulu, kotoran macam ni saya akan sental. Tangan pun lenguh, baju pun haus, kasut pun cepat rosak, kita pun emo hehe. Tapi sekarang dah mudah, saya titiskan je basic h dikawasan yang kotor, rendam sekejap..semalaman pun takpe. Lepas rendam, kalau jenis yg perlu cuci tangan macam kasut tu, saya berus sikit je. Kalau baju pun tengok la degree kotor..kalau yang hitam sangat tu saya akan berus sikit jugak..kalau tak, saya mintak je bibik jepun tolong basuh. Insyallah bersih semuanya. 
Basic H memang best. Saya guna juga Basic H untuk mop lantai dan lap meja. Basic H ni boleh beli loose, boleh beli dalam set Get Clean. Dalam set ni ada Dishwash (selamat untuk basuh botol susu baby), Fresh Laundry (sabun basuh baju yang selamat untuk baju baby) dan Soft Fabric (softener). Best tau, yang penting semua dalam set ni safe, powerful dan green 😊👍.
Jadi, bagi sesiapa yang berminat dengan pencuci yang berkesan dan selamat ni, boleh terus wassap saya di talian 01116019649. Boleh baca info untuk basic H di SINI.

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan