Menulis dari Meliã Kuala Lumpur

By Huwaida - November 12, 2018

Awal tahun ni, hubby sibuk dengan urusan di tempat kerja, tak ada masa untuk pergi 'training' di luar. Jadi, nak hampir akhir tahun ni memang bersusun la 'training' hubby kena hadiri untuk lengkapkan KPI tempat kerja. Untuk 'training' kali ni, kami memang tak sempat tempah bilik hotel, jadi terpaksa terima ja bilik yang ada (bilik dengan 2 katil single). Katanya, boleh tukar untuk hari kedua, tapi malas la pulak nak berpindah-randah.

Apa yang menarik tentang hotel ni adalah lokasinya yang terletak berhampiran dengan pusat membeli belah seperti Berjaya Times Square, Low Yat Plaza, dan Sungei Wang Plaza. Yang menarik lagi, tempat parkir kereta bawah tanahnya agak unik. Ala-ala 'thrill' gitu😉. Puas nasihatkan suami supaya hati-hati sebab tak biasa dengan suasana tempat parkir yang agak sempit dengan laluan yang agak pelik😅.

Pemandangan dari arah muka pintu.
Pemandangan ke arah muka pintu bilik.
Pantry bar dan peti sejuk mini dalam laci di bawah.

Susunan bilik hotel adalah seperti kebanyakkan hotel. Sofa yang tersedia juga selesa dengan meja ditengah-tengah. Pantry bar dan peti sejuk mini memang penuh dengan kentang chip, kekacang dan air dalam tin (termasuk arak😅). Tapi semuanya bukan percuma seperti hotel-hotel yang kami pernah diami sebelum ni. Semuanya perlu dibayar berasingan. Dengan harga yang ditawarkan, adalah lebih berbaloi bagi saya jika kita membeli sendiri di kedai serbaneka berhampiran.

Buka pintu terus nampak ruang sinki dan ada tandas di sebelah kiri.

Nak ambil gambar bilik mandi di sebelah kanan ruang sinki tapi macam
 tak nampak sangat sebab pintu bercermin.
Untuk bahagian bilik mandi pula, kebersihan adalah pada tahap biasa bagi saya. Sebab macam ada keruping hitam di bahagian bucu bilik dan sedikit berhabuk pada bekas bahan mandian yang disediakan. Mungkin kami kurang bernasib baik, ada bau yang kurang menyenangkan juga dari almari bilik yang kami diami😅. Dari segi sarapan yang disediakan pula, mungkin selera kami agak berbeza dengan rasa makanan yang tersedia. Apapun, alhamdulillah, ada tempat berteduh.

~Semoga Bermanfaat~

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan