Dimanakah Aku???

By Huwaida - September 05, 2010

Tidak kurang beberapa saat tadi, sebelum aku mula menulis post ini, aku terlebih dahulu menziarahi blog seorang rakanku. Syahdu hati ini membaca rintihan hatinya. Ya Allah, Kau permudahkanlah segala urusannya. Moga-moga hatinya sentiasa ditenangkan dengan kasih sayangMu.

Tiba-tiba hati ini seakan terusik, aku tertanya, Ya Allah, dimanakah aku sekarang? Dimanakah hati aku sekarang? Ya Allah, janganlah Kau hukum hambaMu ini dengan berjauhan dengannya. Sesungguhnya, diri ini diri yang lemah, hati ini hati yang lalai, kasihani diri ini Ya Allah. Biarlah aku dapat merasai kasih sayangMu. Bantulah hambaMu ini dalam jihadnya untuk mencintai diriMu.

Ramadhan semakin beransur pergi, tapi aku tak merasakan diri ini sudah cukup ditarbiah. Ya Allah, aku mohon kepadaMu moga-moga diri ini tetap ditarbiah. Diharapkan dengan itu, aku tidak jauh dariMu. Kadang-kadang, hati ini terdetik juga, adakah diri ini telah memberi manfaat untuk saudara-saudaranya yang lain? Ya Allah, Kau bantulah aku untuk membantu saudara-saudaraku yang lain. Banyak masalah yang telah timbul dihadapanku, namun aku seperti dinding yang tidak bersuara, seperti batu yang tidak bernyawa. Aku ibarat tiang yang sombong berdiri untuk diri sendiri tanpa ada rasa untuk menyokong bahagian-bahagian yang lain.

Hidup untuk memberi lebih indah. Moga-moga hidup aku selepas ini banyak dimanfaatkan untuk memberi. Ya Allah, bantulah hambaMu ini. Ameen...

-27 Ramadhan 1431H-

  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan