Langkah Mudah Atasi Kekejangan dan Kebas-kebas Sewaktu Kehamilan

By Huwaida - Mac 19, 2018

Kejang kaki atau kebas-kebas kaki memang simptom ibu hamil yang sangat popular. Ada yang tak tenang tidur malam kerana hampir beberapa kali bangun akibat kaki kejang. Esok bangun dari tidur, rasa macam tak pernah tidur pada waktu malam. Bagi yang hamil tanpa ada anak yang lain, anda masih boleh berehat sekejap. Bagaimana kalau sudah ada anak yang lain?


Kita terpaksa juga bangun untuk uruskan anak-anak yang lain. Stress sebegini la yang menyebabkan ibu-ibu nampak lebih tua dari usia sebenar. Sebenarnya apabila kita menjalani kehidupan yang lebih sihat, badan akan menjadi lebih bertenaga untuk menangani isu-isu harian yang lain. Sebab tu la orang kata, 'badan sihat, otak cergas'. Apabila badan sihat, kita dapat berfikir lebih baik dan bertindak dengan lebih positif.

Ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 1200mg Kalsium setiap hari. Sebab apa lebih banyak dari orang biasa? Sebab anak di dalam kandungan juga memerlukan kalsium. Apabila kalsium yang ibu ambil tidak mencukupi, kalsium yang tersimpan dari struktur tulang ibu akan digunakan. Maka, sengsara la ibu akibat kekurangan kalsium dalam badan.

Sebab itu langkah mudah untuk atasi kekejangan dan kebas-kebas sewaktu kehamilan adalah dengan mengambil OSTEMATRIX SHAKLEE. Kenapa kena ambil Ostematrix Shaklee? Ada beza tak dengan suplemen kalsium yang lain. Mesti la ada beza. Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium yang seimbang isinya untuk memastikan kadar penyerapannya oleh tubuh hampir 99%.

Formulasinya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien yang disenaraikan ni memang perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Kalau anda nak cari produk kalsium premium yang lain, yang macam Shaklee ni, berikut adalah cara-cara membuat pilihan:

1) Pilih produk yang paling kurang ada vitamin D dan magnesium.
2) Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.
3) Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Oleh sebab Ostematrix antara yang memenuhi kriteria di atas, kalau anda berminat dapatkan Ostematrix, terus hubungi saya seperti di bawah:

Huwaida (ID 1185048)


  • Share:

You Might Also Like

0 ulasan